پنکک یا پودر کامپکت
نوشته شده توسط : علیپور

 بهترین مارک پنکیک

پنکک

پنکک یا پودر کامپکت ( Compact Powder ) یکی از رایج ترین لوازم آرایشی است که ساختار آن به صورت پودر فشرده می باشد؛ این محصول به خاطر حالت پودری که دارد پوشش مناسبی برای از بین بردن ناهمواری های صورت است و تمام خانم ها تا حدودی با آن آشنا هستند. 

پنکک صورت نیز مانند کرم پودر نوعی پوشاننده است که به پوست حالتی صاف، یک دست و مات می دهد و بهتر است آنرا روی کرم پودر استفاده کنید تا براقیت آن را بگیرد و رنگ صورت را یکنواخت کند. 


پنکیک آرایشی را می توان بدون کرم پودر نیز استفاده کرد، این پوشاننده برای افرادی که پوست خیلی چربی دارند مناسب است چون مانع از براقیت و چرب شدن پوست می شود. این محصول دارای بافت پودری و سبک وزنی است که به راحتی استفاده می شود، پودر پنکک را به کمک پد مخصوص روی صورت پخش می کنند. 

پنکیک آرایشی به خاطر بافت و ساختار پودری شکلی که دارد چربی و تعرق پوست را کنترل می کند. پنکک نیز مانند سایر لوازم آرایشی در انواع و مارک های مختلف در بازار وجود دارد که پنکک پودری لورا مرسییر، مای، دبورا، گلدن رز، فلورمار، مک، ریمِل، کلینیک، شَنِل، مکس فکتور، نارس، بابی براون،clarins، اون، gas، lumene و oreal چند نمونه از بهترین مارک پنکک هستند. پنکک سنگی هم یکی از انواع آن است که پوشش دهی آن عالی است و برای آرایش های طولانی مدت و گریم بکار می رود؛ این محصول بهترین پوشش دهنده پوست بدن است زیرا به لباس رنگ نمی دهد و ضد تعریق است.

 

در استفاده از پنکک باید به چند نکته توجه کنید:

– اولین و مهم ترین مرحله برای پنکیک زدن، مرطوب کردن پد پنکیک است که هرچه رطوبت پد کمتر باشد پوشش بیشتری خواهید داشت. البته مرطوب بودن پد به این معنا نیست که آن را زیر شیر آب بگیرید بلکه چند قطره آب روی آن بریزید.
– اگر پنکک شما حاوی ضد آفتاب باشد دیگر نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست، در غیر اینصورت ۱۰ دقیقه قبل از پنکک از ضدآفتاب استفاده کنید.
– اگر می خواهید روی کرم پودر پنکک بزنید نباید پد آن را روی پوست بکشید بلکه به صورت ضربه ای پودر را پخش کنید.
– برای افرادی که در تابستان زیاد عرق می کنند محصولی بهتر است که چربی کمتر و آب رسانی بیشتری داشته باشد؛ مانند فون های لیکوییدی. بهتر است این افراد پس از استفاده از فون از پودر فیکساتور استفاده کنند.
– روش صحیح پنکک زدن برای بخش هایی از صورت مثل زیر چشم باید در خلاف جهت خطوط میباشد که چروک ها مشخص نشود.

 

 

– انتخاب رنگ پنکک مهم ترین معیار هنگام خرید است؛ پنکک نیز مانند کرم پودر در رنگ و تن های رنگی مختلف وجود دارد که رنگ پنکیک باید متناسب با رنگ پوست باشد.
– افرادی که پوست بسیار خشکی دارند ابتدا باید از مرطوب کننده استفاده کنند سپس ضد آفتاب بزنند و پس از جذب کامل آن پنکیک را روی صورت پخش کنید.
– با استفاده از یک برس پهن می توانید آرایش را تثبیت کنید و پودر را به طور یکنواخت روی پوست قرار داد.

 

استفاده از پنکیک هم اگر به صورت افراطی باشد با عوارضی همراه است، به عنوان مثال استفاده از پنکک روی ضد آفتاب باعث می شود اثر بخشی ضد آفتاب کاهش یابد. یکی دیگر ازعوارض پنکک این است که گاهی پنکک باعث باز شدن منافذ پوست می شود که به دنبال آن مشکلات پوستی و غیر پوستی چون ایجاد دمل بروز می کند. در مجموع استفاده از لوازم آرایشی به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند مضر است اما استفاده از پنکک برای این گروه به دلیل آن که کمتر جذب پوست می شود، مناسبتر است.

 


در این عکس می توانید مشاهده کنید چگونه به کمک این لوازم آرایش ناهمواری، جوش و لکه های صورت از بین رفته است.

شما از کدام یک از این فوندیشن ها بیشتر استفاده می کنید؛ کرم پودر یا پنکک؟





:: برچسب‌ها: بهترین مارک پنکیک ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: